Baszkföld

2011.02.05. 21:27

4 nap után egyre egyre közelebb érünk útunk végállomásához Porto-hoz. Utolsó előtti állomásunk Baszkföld volt . Végre egy olyan helyre érkeztünk ahol értek is valamit , vagyis gondoltam én kis naiv hiszen majdnem minden baszkul is fel volt tűntetve. Sose értettem igazán a katalán , baszk ,gallego és spanyol ellentétet , hiszen egy ország még ha nekünk magyaroknak ezek a távolságok órásinak tűnnek .  Ha egy magyartól kérdezik akkor az első ami a baszkokról eszünkbe jutthat az a terrorizmus vagy az ETA . Hát erre rácáfolnak azok a baszokok akiket Budapestről ismerek , azok akik nekünk szállást nyújtottak. Baszkföldi utazásunk során 2 nagyobb várost látogattunk meg San Sebastiánt és Bilbaot. Első nap este San Sebastiánban  vagy ahogy baszkul hívják Donostiában tettünk látogatást. Eddig általam ismert észak spanyol városokhoz nagyon hasonlít San Sebastián , óriási homokos tengerpart , modern épületek keverednek a régebbi stílusokkal . Másnap délelőtt meglátogattuk a méltán híres bilbaoi Guggenheim Múzeumot . Guggenheim Múzeumok egyike ami több kortárs és modern kiállításnak adott már helyett. Kicsit  sétáltunk a múzeum melletti sétányon ahol ugyancsak modern művészeti installációk voltak kiállítva mint a virágokból formált órási kutya szobor.                                             Ezekután egy közel három órás út vezetett a zöld hegyes - dombos Cantabrián át Asturiasba Gijónig.

Amit talán sosem fogok megszokni Spanyolországban az a kosz amit a fiatalok , hagynak minden négyzet centiméteren . Vegyünk egy példát az itthoni Mcdonald's-ok nagyon tiszták, a fiatalabbak nem dobálják szét a szemetet viszont ott minden bár vagy gyorsbüfé ilyen . Vagy egy másik példa amit ma láttam Bilbao-ban egy kb. 10 éves kisfiú az utcán pisilt a saját lakóházuk mellett. Ilyenkor érzem azt ,hogy bár nagyon szeretem Spanyolországot és második otthonomnak tekintem , azért a magyar kultúráltság szintjéhez olykor nem ér fel. Persze vannak dolgok amit csodálok a spanyolokban , az egézséges életmód és a sportszeretetét.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olikincs · http://onlinepszichologia.hu 2011.02.08. 19:07:20

nagyon irigyellek, Porto gyönyörű város, és mindenféleképpen el szeretnék jutni még egyszer:)