Észak- Spanyolország

 2011.02.14. 10:09

 Utazásunk egy hosszabb állomáshoz érkezett. 6 nap alatt Magyarországot-Ausztriát - Németországot - Luxemburgot - Franciaországot átszelve juttotunk Észak-Spanyolországba annak egy kicsi tartományába amit Asturias-nak hívnak . Ez volt a harmadik alkalom , hogy Asturias-ban jártam, így már kezdem teljesen otthon érezni magam amikor ott vagyok . Asturias mint már említettem egy észak -spanyol tartomány , aminek kiterjedése összehasonlítva a többi spanyol tartománnyal elenyésző és lakossága is csak közel 1 millió fő. Amikor valaki Asturias -ba érkezik meglepődik sokszor ... jééé milyen zöld nem is így képzeltem . Igen ez így van én is meglepődtem először és a testvérem is amikor élőben látta. Hiszen fényképről minden másnak látszik , úgy nem lehet érezni az illatokat hallani a hangokat . Asturias főbb jellemzői pár szóban , ha ez létezik én megpróbálom összefoglalni : zöld , hegyek , tehenek ,lovak , tisztaság .... ezek alapján Svájc is lehetne  de ezen a helyen ugyanannyi homokos tengerpart és mediterrán jellegű kávéház van mint eldúgott jellegzetes hegyi falucskák. Amit érdekes megfigyelni és számomra követendő példa , hogy a spanyolok és az észak-spanyolországiak igencsak hosszú életet élnek .  Ha úticélt kénne ajánlanom mindenképp felhívnám a kedves olvasó figyelmét a következő helyekre : Gijón , Avilés , Oviedo , Covadonga , Picos de Europa , Salinas és Cudillero . Aki a tengerparti városok nyüzsgésére vágyik azoknak Gijón-t ajánlanám , mert város közvetlen a homokos tengerpart mellé épült ami júniustól szeptember elejéig hétvégente tömve van . Cudillero is ilyen csak kicsiben , egy meseszép kis falu , festői házakkal. Testvéremet is egyből rabul ejtette . Nekem személyes kedvenceim közé tartozik Avilés belvárosa , nagyon szép jellegzetes XVIII-XIX századi házaival egyszerűen meseszerű . Nem véletlenül mondta Woody Allen , hogy Asturias egy meseország , aki mellesleg Avilés parkjában forgatta a Vicky , Cristina , Barcelona című filmjének több jelentét . Oviedo belvárosának építészete nagyon hasonlít Avilés-éra , csak sokkal több közigazgatási épület mivel ez a tartomány székhelye . Még nem is említettem , de Asturias egy hercegség , a mindenkori király fia a hercege . Erre is emlékeszik meg Premio de Principado Asturias , ez a Nobel díj átadásra hasonlít csak annyi különbséggel , hogy itt a sportolókat is díjazzák . Aki a sportokat kedveli annak vagy a szörfölést , raftingolást vagy a hegyi kerékpározást ajánlanám . Én a raftingolást próbáltam és egy egész életre szóló élményt nyújt . Mint minden jó útibeszámolóban meg kell említenem a gasztronómiát is , a asturiasi fogásokra nem jellemző az a könnyű mediterrán diéta ami a délebbi régiókra igaz . Bár itt is eznek halat és tengeri gyümölcsöket , de sokkal jellemzőbbek a vörös húsokból készült ételek  mint például : fabada vagy cachopo .

Remélem mindenkinek kedvet csináltam Asturias felkereséséhez ezzel a kis ízelitővel . 

:)

                         

 

A bejegyzés trackback címe:

https://utazasokkepekerzesekizekillato.blog.hu/api/trackback/id/tr112659798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása